Nepremičnine
Oglasno sporočilo

6 priporočil, kako si zagotoviti redne prihodke iz oddajanja

Avtor
04.01.2016 22:30
Čas branja: 2 min

Izbira pravega najemnika

1. Najemnika izberimo z nepremičninskim posrednikom, ki lahko svetuje, na kaj moramo biti pozorni, kaj moramo preveriti, kje gredo lahko stvari narobe. Najemniki imajo drugačen pristop, če ob sklepanju najemnih razmerij sodeluje posrednik. Najemniki, ki že vnaprej ne nameravajo spoštovati najemne pogodbe, se praviloma izognejo najemu prek nepremičninskih posrednikov. Nekatere nepremičninske družbe, ki se ukvarjajo s posredovanjem pri najemih, imajo vzpostavljene evidence z razvidno zgodovino posameznih najemnih razmerij. Tako lahko dodelijo boniteto najemnikom in najemodajalcem ter stranke opozorijo na morebitna tveganja.

Določitev višine najemnine

2. Najemnina naj ne bi odstopala od povpreč­ja. Priporočljiva je mogoče celo nekoliko nižja, saj najemnik ne želi izgubiti takšne nepremičnine in se vede kot dober gospodar ter v celoti spoštuje najemno pogodbo. Največ namreč izgubljamo, ko je nepremičnina nezasedena. Ko imamo nepremičnino prazno, prevzemamo tudi tekoče stroške. Izračuni pokažejo, da je bolj smiselno znižati najemnino za deset odstotkov in imeti najemnika dolgoročno kot pa vsako leto zamenjati najemnika in imeti pri tem mesec dni nepremičnino prazno.

Pravilna vsebina in oblika najemne pogodbe

3. Najemna pogodba naj bo notarsko izvršljiva, saj lahko tako najhitreje rešimo morebitne spore. V primeru neizvršljivosti pogodbe je treba najprej iztožiti izvršljivost. To lahko traja več kot leto dni in pri tem stroški niso zanemarljivi. Ker nas izvršljiva pogodba stane nekaj več kot sto evrov, je to zanemarljiv znesek v primerjavi s stroški, ki jih moramo plačati v primeru tožbe. Poleg tega pa prihranimo veliko časa.

Primopredajni zapisnik, ko najemnik prevzame nepremičnino

4. Obvezno moramo pri primopredaji nepremičnine najemniku napisati primopredajni zapisnik, ki vsebuje popise števcev in drugih stvari, ki so predmet najema. Velikokrat nastanejo težave prav pri plačilu stroškov. Če pri prevzemu nepremičnine števci niso popisani in morajo novi najemniki plačati stroške, ki so jih ustvarili prejšnji najemniki, lahko nastane precej težav. Distributerji namreč obračune opravljajo enkrat na leto.

Upravljanje najema

5. Priporočljivo je, da zaupamo upravljanje najema podjetjem, ki se s tem ukvarjajo. Ta podjetja komunicirajo z najemnikom, pobirajo najemnino in preverjajo pravilno uporabo nepremičnine. S tem si zagotovimo redno plačevanje najemnine, saj ima podjetje za upravljanje najemov do najemodajalca pogodbeno zavezo, da v njegovem imenu zaračunava in pobira najemnino.

Zavarovanje

6. Nepremičnino je treba zavarovati pred škodo, ki jo povzroči najemnik. Priporočljivo je skleniti tudi zavarovanje za primer pravne zaščite, ko je treba spore reševati na sodišču. Produkte za zavarovanje nepremičnine ponujajo vse zavarovalnice, zavarovanje za pravno zaščito pa le redke. Če pravno zaščito zavarujemo kot fizična oseba, je to lahko zelo drago. Ceneje je, če to storimo prek podjetja upravljavca.

Ne pozabite: do 15. januarja je treba oddati napoved za odmero dohodnine od dohodka iz oddajanja premoženja v najem

Zavezanci, ki so leta 2015 fizičnim osebam oddali v najem premično ali nepremično premoženje, morajo vložiti napoved za odmero dohodnine od dohodka iz oddajanja premoženja v najem. To morajo storiti najpozneje do 15. januarja.

Napovedi ni treba vložiti zavezancem, ki so dosegli dohodek iz oddajanja skupnih prostorov v večstanovanjskih stavbah (na primer hišniških stanovanj) prek upravnikov.

Rezidenti morajo napovedati vse dohodke iz oddajanja premoženja v najem, ki imajo vir v Sloveniji, in tudi tiste, katerih vir je zunaj Slovenije.

Nerezidenti Slovenije morajo napovedati le dohodek iz oddajanja premoženja v najem v Sloveniji.

Napoved se vloži prek portala eDavki ali na obrazcu »Napoved za odmero dohodnine od dohodka iz oddajanja premoženja v najem«.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.