Ena izmed najpomembnejših usmeritev, ki jih poudarjajo slovenski proizvajalci montažnih hiš, je individualnost. To pomeni, da se kupci ne ozirajo za tipskimi hišami, ampak mora proizvajalec večinoma upoštevati njihove potrebe. Samoumevna je tudi energetska učinkovitost. Prav na tem področju lahko v prihodnje pričakujemo čedalje več rešitev, tako da bodo stavbe, ki proizvedejo več energije, kot je porabijo, dostopne vse širšemu krogu slovenskih in tujih investitorjev.
Proizvajalci imajo veliko znanja in izkušenj, vendar se materiali in tehnologije bliskovito razvijajo, zato bodo v prihodnje sodelovanja z arhitekti, projektanti in proizvajalci opreme še bolj tesna kot zdaj.
Jelovica se širi v Beneluks in na sever Evrope
»S poslovanjem smo letos zadovoljni, imeli smo širok nabor različnih hiš in velikih objektov tako doma kot v tujini. Obseg poslovanja se je letos v tujini povečal, prav tako raste prodaja hiš na domačem trgu,« je povedal direktor podjetja Jelovica hiše Janez Pucelj, ki pozitivna gibanja pričakuje tudi prihodnje leto na vseh standardnih trgih. To so Nemčija, Švica, Italija in Avstrija, utrjeno mrežo pa širijo v države Beneluksa in proti severu Evrope.
V večstanovanjske objekte so uspešno vpeljali konstrukcijski sistem COMPACT+, ki je sestavljen iz križno lepljenega masivnega lesa in različnih izolativnih materialov, odvisno od energijsko učinkovitega standarda. Benčina še poudarja, da se arhitektura hiš spreminja – čedalje več je steklenih površin ter razgibanih oblik in materialov, vse bolj se zahtevajo nizki stroški ogrevanja in vzdrževanja objekta.
Pohod Lumarja na Avstrijo
Lumar leto 2016 ocenjuje kot zelo uspešno, saj bodo prodajo povečali za 30 do 35 odstotkov. Zelo dobre prodajne rezultate so dosegli na izjemno zahtevnem in tradicionalnem avstrijskem trgu, kjer jim je v dobrem letu in pol že uspelo doseči cilje, ki so si jih postavili ob vstopu. Letos bodo tam prodajo povečali za vsaj 80 odstotkov, če je ne bodo celo podvojili. Zaznavajo večjo prodajo individualnih in pasivnih hiš, prav tako se je povečala prodaja njihovih hiš iz družine BlackLine.
Tudi prihodnje leto pričakujejo nadaljevanje rasti prodaje. Zaradi dolgotrajnih upravnih postopkov bodo kar nekaj za letos načrtovanih projektov lahko izpeljali šele prihodnje leto. »Ohraniti želimo položaj, ki ga imamo na slovenskem trgu, ter dodatno nadgraditi naše aktivnosti v Avstriji. Avstrijski trg namreč ocenjujemo kot izjemno pomemben in zanimiv, saj zaznavamo veliko priložnosti in še neizkoriščenega potenciala,« je povedal Direktor Lumarja Marko Lukić. To bodo poskušali doseči tudi z novim produktom, ki ga bodo predstavili v začetku prihodnjega leta.
Lani najboljše Marlesovo leto v zadnji petletki
V Marlesu so, kot pravi direktor Bogdan Božac, z letošnjim poslovnim letom zelo zadovoljni. Tako število hiš kot prihodke bodo povečali za približno 15 odstotkov, število sklenjenih pogodb pa se bo povečalo še bolj. Rast dosegajo na vseh najpomembnejših trgih, ki so Slovenija, Avstrija, Švica, Italija in Nemčija – rast prodaje na posameznih trgih se giblje med 20 in 80 odstotki.
Kot letošnji največji uspeh Božac poudarja poltretji milijon vreden projekt za nemškega partnerja. »Projekt je tehnološki vrhunec določenega tipa gradnje ter je v nemški strokovni in preostali javnosti izjemno dobro odmeval. Na podlagi izjemno pozitivnih odzivov pričakujemo, da bomo tovrstnih projektov imeli še več,« pravi Božac in dodaja, da so poleg tega prejeli precej priznanj. Eno izmed njih je državno priznanje za strateško vlogo podjetja na področju razvoja in proizvodnje lesenih montažnih hiš, hkrati pa je hiša, ki so jo izdelali v Marlesu in zasnovali SoNo arhitekti, dobila nacionalno priznanje za najboljšo leseno gradnjo v letu 2016 v kategoriji stanovanjskih objektov. Nove standarde lesene gradnje so vpeljevali tudi v Švici, kjer so zgradili štirinadstropni leseni stanovanjski objekt.
Sicer pa so največ uspeha letos v Marlesu dosegli z individualno zasnovanimi objekti. »Že nekaj časa ponujamo povsem individualno zasnovane, skonstruirane in zgrajene objekte popolnoma po željah naših kupcev,« pravi Božac. Za prihodnje leto pričakujejo rahlo rast obsega proizvodnje in prihodkov. »Glede na to, da je leto 2016 naše najuspešnejše v zadnjem petletnem obdobju, smo torej zelo optimistično razpoloženi,« pravi sogovornik in dodaja, da tudi s pomočjo Slovenskega regionalnega razvojnega sklada pripravljajo zanimiv projekt, ki naj bi znova postavil nove meje lesene gradnje. Predvidoma ga bodo predstavili marca prihodnje leto.
Rihter čaka več projektov v javne stavbe
Tudi v podjetju Rihter so letos tako doma kot v tujini prodali več hiš kot lani, vendar pa prihodki ne bodo precej večji, saj so morali malenkost znižati cene. So optimisti in želijo prodajo povečati tudi prihodnje leto, ko bi spet radi končali kakšen zahteven in atraktiven objekt. Še bodo gradili blagovno znamko Rihter.
Posebej so ponosni na sodelovanje s priznanim italijanskim arhitektom, s katerim so skupaj zgradili več prestižnih objektov. »Eden največjih dosežkov tega leta je prva nagrada za najboljšo leseno gradnjo v letu 2016 v kategoriji stanovanjskih stavb, ki nam jo je podelil SPIRIT Slovenija,« pravi direktor podjetja Janez Rihter. Ob tem dodaja, da so v Švici novemu poslovnemu partnerju zgradili hišo in podpisali nove pogodbe.
»Ker se javne ustanove čedalje bolj nagibajo k montažni gradnji, bomo v prihodnje gradili vse več javnih objektov,« še pravi Rihter in dodaja, da so letos sodelovali pri gradnji dveh javnih objektov ter podpisali pogodbo za gradnjo javnega vrtca, ki se bo gradil prihodnje leto.