Nepremičnine
Oglasno sporočilo

Intervju: Vse bolj se uveljavljajo okolju prijazne tehnologije in čistila

Jasmina T. Šušteršič, direktorica Aktiva čiščenja in članica uprave Aktiva skupine
Avtor
04.12.2011 22:30
Čas branja: 3 min

Razmere na trgu od ponudnikov storitev čiščenja zahtevajo nenehno prilagajanje potrebam naročnikov, hkrati pa morajo slediti tudi vsem novostim v panogi. Zaradi vsesplošnega varčevanja se izdatki podjetij za čiščenje zelo krčijo, pričakovanja pa ostajajo velika. O smernicah na področju objektne higiene smo se pogovarjali z Jasmino T. Šušteršič, direktorico podjetja Aktiva čiščenje.

jasmina
"Letos smo pripravili storitev EKO projekt, s katero smo ekološki vidik prenesli na vsa področja, ne le na čistila." Tako pravi Jasmina T. Šušteršič, direktorica podjetja Aktiva čiščenje in članica uprave Aktiva skupine.

Kakšne so razmere pri čiščenju poslovnih in javnih prostorov?

Precej naročnikov servisnih storitev se je odločilo za skrajno varčevanje in čiščenje naložilo lastnim zaposlenim. Naročniki, ki ostajajo pri zunanjih izvajalcih, pa želijo brezhibno očiščene prostore, čim manj opazno čistilno osebje in nenehno optimiziranje stroškov, pri čemer pogosto prestopijo osnovne sanitarne norme.

Vse bolj se uveljavljajo okolju prijazne tehnologije in čistila. Predvsem pri javnih naročnikih so se na podlagi uredbe o zelenih javnih naročilih povečale zahteve po čistilih z ekološko oznako, za druga področja ekološkega čiščenja pa pri nas še ni zanimanja.

V tujini se poleg uporabe okolju prijaznih čistil poudarja tudi čas čiščenja, večinoma pri dnevni svetlobi, s tem lahko podjetje prihrani precej električne energije. Na področju specialnih čiščenj je poudarek na hitrosti opravljenega dela, s čim manj motenj za delovni proces naročnika. Na trgu je tako že mogoče dobiti sodobne preparate, ki prej dolgotrajne postopke obdelave površin precej skrajšajo.

Kako tem težnjam sledite v podjetju Aktiva čiščenje?

Stroške učinkovito znižujemo z optimizacijo delovnega procesa, predvsem frekvenco čiščenja prostorov in površin glede na pogostost uporabe. V ta namen smo razvili storitev POPS, projekt optimizacije procesa storitve. Čistilno osebje mora biti za to delo ustrezno usposobljeno, da hitro prepozna kritične točke, oceni stanje in pravilno ukrepa. Pri tem so pomembni tudi učinkoviti pripomočki in čistilna sredstva, zato ves čas spremljamo dogajanje na področju razvoja čistilnih storitev z obiski sejmov in predstavitev doma in v tujini.

Z novostmi nas seznanjajo tudi dobavitelji, redno pa spremljamo strokovno literaturo, predvsem tujo. Nove tehnologije poleg večje učinkovitosti omogočajo tudi hitrejše delo, kar je pomemben dejavnik pri optimiziranju celotne storitve. Seveda pa implementacija novih tehnologij zaradi specifičnosti okolja povsod ni mogoča. V podjetju pa uporabljamo tudi dve novi tehnologiji: čiščenje s suho vročo paro in ultrazvočno čiščenje senčil, tehnologijo, ki smo jo uvozili iz Združenih držav Amerike.

Ena od smernic je tudi ekološko čiščenje. Kaj je značilno za tako čiščenje in kje ga je mogoče uporabiti?

Zavezanost ohranjanju okolja izkazujemo z uvedbo standarda ISO 14000. Letos pa smo pripravili storitev EKO projekt, s katero smo ekološki vidik vnesli na vsa področja, ne le na čistila. Tako ponujamo ekološki toaletni higienski material iz reciklirane celuloze, čistila z ekološko oznako, biorazgradljive in reciklirane vrečke, koše za ekološke otoke, opremo za čiščenje iz razgradljivih ali ponovno uporabnih materialov in tehnologijo, ki zagotavlja majhno porabo vode, električne energije in čistilnih sredstev.

V pripravi na projekt smo preizkusili veliko različnih čistil z okoljsko oznako in lahko rečem, da so nova ekološka čistila skoraj tako učinkovita kot običajna čistila za dnevno čiščenje, a so še nekoliko dražja, kar marsikoga odvrne. Na trgu pa najdemo tudi čistila, ki so »eko« le po imenu. To lahko privede do manipulacij, zato se je treba o čistilu dobro informirati. Ekološko čiščenje se lahko uporablja na vseh področjih, tudi v industriji, kjer ustrezna tehnologija zamenja ali zmanjša uporabo agresivnejših čistil. Najbolj pa je pogosto v vzgojno-izobraževalnih ustanovah, javni upravi, turizmu in vedno bolj razširjeni storitvi čiščenja na domu.

Kaj vse lahko podjetje pridobi, če čiščenje zaupa specializiranemu zunanjemu izvajalcu?

Naročnik se razbremeni skrbi v zvezi z zagotavljanjem ustreznega kadra, organizacijo dela, naročanjem čistilnih pripomočkov, higiensko sanitarnega materiala ter v zvezi z nadzorom nad opravljenimi storitvami. Profesionalni čistilni servis zagotavlja nenehno izobraževanje zaposlenih o pravilni in ekonomični uporabi čistil in čistilnih tehnik ter ergonomični uporabi čistilnih pripomočkov. Pomemben poudarek je tudi na urejenosti zaposlenih na delovnem mestu, kodeksu obnašanja in primerni komunikaciji, ki je podlaga profesionalnega pristopa k delu.

Zunanji izvajalec ima na razpolago širšo strojno opremo, s strokovno usposobljeno ekipo pa omogoča izvedbo vseh rednih in izrednih čiščenj ter tudi dela na višini. Dežurna servisna ekipa poskrbi za intervencijska dela, saj je hitrost ob različnih nezgodah mnogokrat izjemnega pomena. Strokovna služba za kakovost skrbno izbira čistila, načine in tehnike čiščenja ter redno spremlja novosti na domačih in tujih trgih, prav tako pa skrbi za stalen nadzor nad kakovostjo storitev in tehnologijo dela.

Ponudba pa se ne konča samo pri čiščenju. Specializirani servis ponuja tudi izvedbo preostalih opravil v celovito urejenem objektu, kot so storitve hišnika vzdrževalca, čiščenje snega, košnja trave, urejanje zelenic in okolice in podobno. Tako se vzpostavi še močnejši partnerski odnos, ki naročniku omogoča prihranke na več področjih.

Kako pa je na ponudnike in odjemalce čistilnih storitev vplivala gospodarska kriza?

Težavna gospodarska situacija je močno vplivala tudi na naše poslovanje, saj si naročniki želijo dobro opravljeno storitev, na plačilnem seznamu pa smo pogosto med zadnjimi. Naročniki najprej pokrijejo stroške, ki so povezani z osnovno dejavnostjo, preostali stroški poslovanja pa se poplačajo, ko je pač možno.

Iz enakega razloga se naročniki vse redkeje odločajo za generalna (periodična) čiščenja. Razmišljanje, da bodo s tem prihranili, je zmotno, saj se material (predvsem talne obloge) uničuje, s tem pa se skrajšuje njegova življenjska doba. Zamenjava talnih oblog pa je v primerjavi z ustreznim vzdrževanjem precej dražja rešitev. Upamo, da bo takšno razmišljanje doseglo predvsem vodilne v javnih ustanovah, saj bi lahko tako prihranili marsikateri evro.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.