Nepremičnine
Oglasno sporočilo

Posla je dovolj, če si inovativen

Z lastnim razvojem strojev in racionalno izrabo mate- rialov si ustvarjajo konkurenčno prednost
Avtor
02.12.2012 22:30
Čas branja: 2 min

Družinsko podjetje Plastika Medved Maks, s. p., se že več kot 30 let ukvarja s predelavo plastike. Najprej so izdelovali plastične izdelke za podjetje Gorenje Muta, potem so se preusmerili v proizvodnjo izdelkov za tekstilno industrijo, nato je sledila še preusmeritev v plastično embalažo.

Podjetje tako danes proizvaja embalažo za sveče, ta obsega 70 odstotkov njihove proizvodnje, in drugo embalažo, predvsem za živilsko industrijo, ta obsega 30 odstotkov proizvodnje. Pri tem uporabljajo dve tehnologiji: pihanje in brizganje. Za proizvodnjo embalaže za živilsko industrijo imajo standardne stroje za pihanje, tehnologijo za proizvodnjo embalaže za sveče pa so razvili samostojno za lastne potrebe.

Uspevajo z lastno tehnologijo

Kot pravi Maks Medved, je trenutno posla pri embalaži za sveče in drugi embalaži dovolj, vendar je to posledica velikih vlaganj v tehnologijo, saj jim to omogoča poslovanje korak pred konkurenco.

Pri razvoju tehnologije so v podjetju ubrali drugačno pot,

saj niso enostavno kupili novih strojev; po Medvedovem mnenju so namreč občutno predragi in premalo kakovostni. Odločili so se, da na Hrvaškem kupijo podjetje, prepeljejo stroje v Slovenijo in jih tu povsem prenovijo, vgradijo sodobno tehnologijo in priredijo za svoje potrebe. To so tudi naredili. Ti stroji so zato cenejši in kakovostnejši, s tem pa so si ustvarili tudi konkurenčno prednost pred konkurenco.

Redno sodelujejo s podjetjem iz Gradca, za katerega so ekskluzivni dobavitelj pihane embalaže, po novem pa so uvedli tudi program brizgane embalaže.

Od večjih svečarjev v Sloveniji ni skoraj nikogar, ki ne bi kupoval pri njih. Medved razlog za to vidi v tem, da so v razvoju naredili korak naprej in ponujajo izdelke, ki jih drugi ne morejo izdelati, saj nimajo njihove tehnologije.

Velik del končnih izdelkov, to je sveč, ki jih izdelujejo slovenski proizvajalci, se nato izvozi.

Racionalni pri materialu

Da ostajajo korak pred konkurenco, jim omogoča tudi prihranek pri materialu, ki ga uporabljajo za ogrodje sveč. Ogrodje sveč izdelujejo iz regeneriranega materiala, ostankov, ki nastanejo pri proizvodnji različnih plastičnih izdelkov. A medtem ko drugi proizvajalci tak material kupujejo na odpadih, ga sami prevzemajo neposredno v tovarnah, kjer nastaja. Seveda to pomeni, da morajo sami material tudi pripraviti. A to jim zagotavlja dostop do surovine, ki je cenejša in jo lahko prodajo tudi drugim proizvajalcem.

Kot zagotavlja Medved, pri izdelkih, ki jih proizvajajo, zaradi regeneriranega materiala ni razlik v kakovosti. Razlika je le v tem, da je bil material že enkrat predelan in zato ni tako čist, je pa precej cenejši. »Vsakemu proizvajalcu, ki ne potrebuje popolnoma čistega novega materiala, bo takšen material zanimiv, saj je finančno ugodnejši in bo na trgu laže prodrl s ceno,« pravi Medved.

Tega se držijo tudi v svojem podjetju, saj za izdelavo embalaže za sveče uporabljajo skoraj izključno industrijski odpadni material, poleg tega pa ponovno uporabijo ves lastni odpad od embalaže. Tako je cela njihova proizvodnja embalaže za sveče prek sheme svečarjev zajeta v zbiranje in reciklažo sveč.

V tujini vedo, za kaj gre

Tako v podjetju dejansko opravljajo »čiščenje« za drugimi podjetji, ki se ukvarjajo s plastičnimi proizvodi. Kot pravi Medved, se v medijih vedno pogosteje pojavlja gonja proti svečam, a redkokdo ve, da so izdelane iz odpadnega materiala.

»Na žalost ne znamo in ne moremo z argumenti prodreti v javnost in odgovoriti na obtožbe o plastiki. Zanimivo pa je, da nam izvoz raste najbolj v države, ki so najbolj okoljsko ozaveščene, kot so Avstrija, Nemčija, skandinavske dežele. Tudi oni se ubadajo z odpadkom sveč, a ta problem rešujejo precej bolj mirno kot v Sloveniji,« še dodaja Medved.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.