Nepremičnine
Oglasno sporočilo

Prezračevalni sistemi v šolah so nujni

V Sloveniji je prezračevanje šol in vrtcev neustrezno. Glavna razloga sta starost stavb in napačno projektiranje.
Avtor
17.02.2013 22:30
Čas branja: 2 min

prezracevalna-naprava-xx.1361126804.jpg.o.240px.jpg
Sistemi za prezračevanje povečajo zbranost otrok, zmanjša se število virusnih obolenj, izboljša pa se tudi energetska učinkovitost.

V podjetju EP storitve pravijo, da starejše šole nimajo ustreznega mehanskega prezračevanja. Povsem druga težava pa se kaže v novejših objektih. »Tam je vse preveč podvrženo samo energetski učinkovitosti, ne pa tudi zagotavljanju udobja,« pravijo v podjetju EP storitve. Poudarjajo še, da se vsaka stavba, ne samo vzgojno-varstvena, gradi zato, da bo energetsko učinkovita, ne smemo pa pri tem pozabiti na njen dejanski namen. Morali bi sprejeti razmišljanje, da energetska učinkovitost in zgolj energetska certificiranost stavb brez hkratne certificiranosti notranjega okolja nista vredni prav veliko.

Slabo prezračevanje - veliko bolezni

»Vgradnja mehanskih prezračevalnih sistemov v vrtce in šole bi morala biti obvezna. V prehodnem obdobju pa bi moralo te sisteme zaradi energetske učinkovitosti dopolnjevati še naravno prezračevanje,« pravijo v podjetju EP storitve. Le ustrezno prezračevanje pomaga ohranjati otroke zdrave, saj se pri ustrezni izmenjavi zraka tudi zmanjša prenos bolezenskih klic.

Tudi za stare objekte se najde rešitev

Je pa v stare izobraževalne ustanove prezračevalne sisteme težko vgraditi. V podjetju EP storitve v takem primeru predlagajo prezračevalne naprave, kakršna je FRANCE AIR Power School, ki se vgradi neposredno v učilnico. Naprava je namenjena prezračevanju enega prostora, je robustna in odporna proti udarcem. Montaža je hitra in enostavna. Skozi steno učilnice se naredi preboj, povežejo se prezračevalni kanali in sistem prezračuje učilnico brez večjih posegov. Rekuperator naprave dosega velike do 95-odstotne temperaturne izkoristke in uravnava kakovost zraka v prostoru. Omenjene naprave imajo vgrajene tudi dušilnike zvoka, zato so zelo tihe.

Poleg zagotavljanja svežega zraka je mogoče zračne sisteme nadgraditi tudi s celostno toplotno obdelavo zraka, tako da radiatorji, konvektorji, aktivne termične površine in drugi sistemi za ogrevanje in hlajenje prostorov niso več potrebni.

Sistem prezračevanja, nadgrajen s celostno obdelavo zraka, je izredno primeren za šole in vrtce. Sistemi se hitro odzovejo in se enostavno prilagajajo hitrim spremembam (zasedenost/nezasedenost prostorov, sončno sevanje, razsvetljava). Zato s pravilnim krmiljenjem pripomorejo k varčevanju z energijo.

Pravila stroke

Toplota, osvetljenost, hrup in kakovost zraka

Kakovosten oziroma svež zrak je zelo pomemben za učinkovite umske procese, kakršni potekajo v predšolskih in šolskih ustanovah. Zato nehrupni prostori s svežim zrakom in primerno toploto povečajo zbranost učencev in storilnost. Načrtovanje ustreznega notranjega okolja (angleško IEQ - Indoor Environmental Quality) ne zajema samo kakovosti notranjega zraka oziroma njegove svežine. Upoštevati je treba tudi toplotno udobje, osvetljenost in hrup. Kot pravila stroke veljajo za učilnice naslednje vrednosti:

  • temperatura poleti: 23 do 26 stopinj Celzija pri relativni vlažnosti pod 50 odstotkov,
  • temperatura pozimi: 21 do 24 stopinj Celzija pri relativni vlažnosti nad 30 odstotkov,
  • količina zunanjega zraka za starostno obdobje 5 do 8 let: 7,4 litra na sekundo na osebo,
  • količina zunanjega zraka za starostno obdobje nad 9 let: 6,7 litra na sekundo na osebo,
  • stopnja filtracije: manj kot F5 po EN 779,
  • šumnost - po krivulji RC (Room Criteria): 25 do 30.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.