Poglejte, katere projekte bo republiški stanovanjski sklad izvajal z evropskim posojilom Poglejte, katere projekte bo republiški stanovanjski sklad izvajal z evropskim posojilom Stanovanjski sklad Republike Slovenije je od Razvojne banke Sveta Evrope (CEB) pridobil posojila v vrednosti 50 milijonov evrov, ki jih bo namenil za gradnjo 800 javnih stanovanj v Ljubljani in Mariboru
Intervju s šefom Asfinaga: 'Nikdar se ne sme izbrati ponudnik z dampinško ceno' Intervju s šefom Asfinaga: 'Nikdar se ne sme izbrati ponudnik z dampinško ceno' Tako pravi Andreas Fromm, direktor avstrijskega državnega upravljavca avtocest Asfinag; seveda nas je najprej zanimalo, kako so izbrali izvajalca za gradnjo druge tunelske cevi predora pod Karavankami – izbrali so najcenejšega ponudnika
Poglejte astronomsko rast vrednosti opravljenih gradbenih del Poglejte astronomsko rast vrednosti opravljenih gradbenih del Slovenski gradbeniki so februarja letos v primerjavi s februarjem lani vrednost opravljenih del povišali za kar 40,3 odstotka; Statistični urad Republike Slovenije in gradbena podjetja so soglasni, da gre rast pripisati predvsem ugodnemu vremenu
Oglasno sporočilo

Izredni prevozi terjajo veliko izkušenj in znanja

Čas branja: 2 min
17.02.2013  22:30
Ko je po cesti treba prepeljati tovor, ki s svojimi dimenzijami ali maso skupaj z vozilom presega zakonsko dovoljene omejitve običajnih cestnih prevozov, govorimo o izrednih prevozih.

Najpogostejše ovire pri prevozu tovora izrednih dimenzij so cestna in obcestna infrastruktura, zmogljivosti rečnih in morskih luk, pa tudi prevozne zmogljivosti, ki jih je treba vseskozi dopolnjevati in usklajevati glede na tovor in prevozno pot. Ovira je tudi pomanjkanje izkušenj in znanja, pa tudi zahtevna administracija pri pridobivanju dovoljenj.

comark-luka-koper-xx.1361127362.jpg.o.470px.jpg
Podjetje Comark s pomočjo partnerjev vsako leto opravi več sto prevozov izrednih dimenzij po javnih cestah v Sloveniji in tujini, pa tudi po železnici, rekah, morju in zraku.

Za vsak tak podvig je potrebno dovoljenje za izredni prevoz po javnih cestah, ki ga izda Direkcija Republike Slovenije za ceste (DRSC). Ta skupaj z dovoljenjem izvajalcu predpiše tudi splošne in za posamezni prevoz specifične pogoje, ki jih mora izvajalec izpolnjevati pri izvedbi prevoza. Osnovni pogoji so označba izrednega prevoza skladno s pravilnikom, določi se tudi število spremljevalnih vozil izrednega prevoza (po potrebi tudi policijsko spremstvo). Za težje in dimenzijsko večje tovore pa sta potrebna tudi potrdilo o pregledu presoje stabilnosti premostitvenih objektov in elaborat prometne ureditve.

Podjetje Comark s pomočjo partnerjev vsako leto opravi več sto prevozov izrednih dimenzij po javnih cestah v Sloveniji in tujini, pa tudi po železnici, rekah, morju in zraku. Da bi lahko uporabili vse vrste transporta, morajo imeti na voljo tako standardna prevozna sredstva kakor dostikrat specifična prevozna sredstva in opremo.

butala-klemen-xx.1361127362.jpg.o.470px.jpg
»Naši naročniki, dobavitelji in partnerji prihajajo z vsega sveta. Smo tudi člani prepoznavnega mednarodnega združenja za projektno logistiko,« pravi Klemen Butala, direktor podjetja Comark.

»Novembra lani smo organizirali izredni prevoz dveh 220-tonskih kosov za potrebe slovenske industrije. Tovor je potoval po kopnem do rečne luke v Nemčiji, po reki do Antwerpna, po morju do Luke Koper in po kopnem do Jesenic,« nam je pojasnil Klemen Butala, direktor podjetja Comark. Celotna kompozicija je bila sestavljena iz dveh vlečnih vozil in modularne prikolice z 22 osmi. Skupna dolžina je bila 56 metrov, skupna masa pa 356 ton. »Tu se lahko pohvalimo z odličnim sodelovanjem z ladjarjem, agentom, špediterji, Luko Koper, tujim podjetjem, ki je pripeljalo dovolj močna dvigala za razklad tovora, prevoznikom in njegovimi transportnimi zmogljivostmi, zahvalimo pa se lahko tudi vsem inštitucijam in posameznikom, ki so sodelovali pri organizaciji in izvedbi tako zahtevnega prevoza,« pravi sogovornik. Dodaja, da so za slovenskega naročnika opravili prevoz 120-tonskega zasuna iz Ljubljane do hidroelektrarne na reki Cetinji. Veliko transportov opravijo tudi po Evropi, Rusiji, ZDA, Kanadi in drugod. »Naši naročniki, dobavitelji in partnerji prihajajo z vsega sveta. Smo tudi člani prepoznavnega mednarodnega združenja za projektno logistiko,« pravi Butala.

Primeri

Najpogostejše dovoljene skupne dimenzije

  • Največja dovoljena dolžina za tovorno motorno in priklopno vozilo je 18,75 metra, za vlečno vozilo in polpriklopnik pa 16,50 metra.
  • Največja dovoljena širina za tovorna vozila z izotermno nadgradnjo je 2,60 metra, za vsa druga vozila pa 2,55 metra.
  • Največja dovoljena višina za vsa tovorna vozila je 4,20 metra. Slovenija je pri tem izjema, saj je drugod po Evropi omejitev štiri metre.
  • Največja dovoljena skupna masa kompozicije je 40 ton.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
GRADBENIŠTVO
Slovenija
Slovenija Gradbena zakonodaja vnesla razkol v Inženirsko zbornico Slovenije 3

Matična sekcija gradbenih inženirjev predsedniku inženirske zbornice Črtomirju Remcu očita, da ne zastopa njihovih interesov in da je...

GRADBENIŠTVO
Poglejte astronomsko rast vrednosti opravljenih gradbenih del 1

Slovenski gradbeniki so februarja letos v primerjavi s februarjem lani vrednost opravljenih del povišali za kar 40,3 odstotka;...

GRADBENIŠTVO
Članki
Članki Ministrstvo za okolje in prostor: Vodje projektov za stanovanjske in javne stavbe so lahko le arhitekti 2

Vodje projektov za stavbe bodo lahko gradbeni inženirji in arhitekti, za stanovanjske in javne stavbe pa le arhitekti, naj bi pisalo v...

GRADBENIŠTVO
Slovenija
Slovenija Intervju s šefom Asfinaga: 'Nikdar se ne sme izbrati ponudnik z dampinško ceno' 1

Tako pravi Andreas Fromm, direktor avstrijskega državnega upravljavca avtocest Asfinag; seveda nas je najprej zanimalo, kako so izbrali...