Na CGS Labs Connect predstavili rešitve BIM za načrtovanje komunalne infrastrukture in vodotokov Na CGS Labs Connect predstavili rešitve BIM za načrtovanje komunalne infrastrukture in vodotokov Inovativne informacijske tehnologije vse bolj podpirajo celovit pristop k načrtovanju infrastrukture in njeno vključevanju v naravno okolje
V kakšno davčno past lahko stopi občan, ki nepremičnino oddaja kot podjetnik pavšalist V kakšno davčno past lahko stopi občan, ki nepremičnino oddaja kot podjetnik pavšalist Če nepremičnino oddajamo kot podjetnik pavšalist (normirani s. p.), je obdavčitev prihodkov iz oddajanja nepremičnin dosti nižja, kot če jo oddajamo kot občan oziroma fizična oseba. Vendar je treba biti pri tem zelo pozoren, saj se lahko ob morebitni poznejši prodaji takšne nepremičnine močno zaplete.
Oglasno sporočilo

Izredni prevozi terjajo veliko izkušenj in znanja

17.02.2013  22:30
Ko je po cesti treba prepeljati tovor, ki s svojimi dimenzijami ali maso skupaj z vozilom presega zakonsko dovoljene omejitve običajnih cestnih prevozov, govorimo o izrednih prevozih.

Najpogostejše ovire pri prevozu tovora izrednih dimenzij so cestna in obcestna infrastruktura, zmogljivosti rečnih in morskih luk, pa tudi prevozne zmogljivosti, ki jih je treba vseskozi dopolnjevati in usklajevati glede na tovor in prevozno pot. Ovira je tudi pomanjkanje izkušenj in znanja, pa tudi zahtevna administracija pri pridobivanju dovoljenj.

comark-luka-koper-xx.1361127362.jpg.o.470px.jpg
Podjetje Comark s pomočjo partnerjev vsako leto opravi več sto prevozov izrednih dimenzij po javnih cestah v Sloveniji in tujini, pa tudi po železnici, rekah, morju in zraku.

Za vsak tak podvig je potrebno dovoljenje za izredni prevoz po javnih cestah, ki ga izda Direkcija Republike Slovenije za ceste (DRSC). Ta skupaj z dovoljenjem izvajalcu predpiše tudi splošne in za posamezni prevoz specifične pogoje, ki jih mora izvajalec izpolnjevati pri izvedbi prevoza. Osnovni pogoji so označba izrednega prevoza skladno s pravilnikom, določi se tudi število spremljevalnih vozil izrednega prevoza (po potrebi tudi policijsko spremstvo). Za težje in dimenzijsko večje tovore pa sta potrebna tudi potrdilo o pregledu presoje stabilnosti premostitvenih objektov in elaborat prometne ureditve.

Podjetje Comark s pomočjo partnerjev vsako leto opravi več sto prevozov izrednih dimenzij po javnih cestah v Sloveniji in tujini, pa tudi po železnici, rekah, morju in zraku. Da bi lahko uporabili vse vrste transporta, morajo imeti na voljo tako standardna prevozna sredstva kakor dostikrat specifična prevozna sredstva in opremo.

butala-klemen-xx.1361127362.jpg.o.470px.jpg
»Naši naročniki, dobavitelji in partnerji prihajajo z vsega sveta. Smo tudi člani prepoznavnega mednarodnega združenja za projektno logistiko,« pravi Klemen Butala, direktor podjetja Comark.

»Novembra lani smo organizirali izredni prevoz dveh 220-tonskih kosov za potrebe slovenske industrije. Tovor je potoval po kopnem do rečne luke v Nemčiji, po reki do Antwerpna, po morju do Luke Koper in po kopnem do Jesenic,« nam je pojasnil Klemen Butala, direktor podjetja Comark. Celotna kompozicija je bila sestavljena iz dveh vlečnih vozil in modularne prikolice z 22 osmi. Skupna dolžina je bila 56 metrov, skupna masa pa 356 ton. »Tu se lahko pohvalimo z odličnim sodelovanjem z ladjarjem, agentom, špediterji, Luko Koper, tujim podjetjem, ki je pripeljalo dovolj močna dvigala za razklad tovora, prevoznikom in njegovimi transportnimi zmogljivostmi, zahvalimo pa se lahko tudi vsem inštitucijam in posameznikom, ki so sodelovali pri organizaciji in izvedbi tako zahtevnega prevoza,« pravi sogovornik. Dodaja, da so za slovenskega naročnika opravili prevoz 120-tonskega zasuna iz Ljubljane do hidroelektrarne na reki Cetinji. Veliko transportov opravijo tudi po Evropi, Rusiji, ZDA, Kanadi in drugod. »Naši naročniki, dobavitelji in partnerji prihajajo z vsega sveta. Smo tudi člani prepoznavnega mednarodnega združenja za projektno logistiko,« pravi Butala.

Primeri

Najpogostejše dovoljene skupne dimenzije

  • Največja dovoljena dolžina za tovorno motorno in priklopno vozilo je 18,75 metra, za vlečno vozilo in polpriklopnik pa 16,50 metra.
  • Največja dovoljena širina za tovorna vozila z izotermno nadgradnjo je 2,60 metra, za vsa druga vozila pa 2,55 metra.
  • Največja dovoljena višina za vsa tovorna vozila je 4,20 metra. Slovenija je pri tem izjema, saj je drugod po Evropi omejitev štiri metre.
  • Največja dovoljena skupna masa kompozicije je 40 ton.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
GRADBENIŠTVO
Članki
Članki Kako študenti geodezije na finalih smučarskih skokov v Planici merijo debelino snežne odeje

Na ljubljanski Fakulteti za gradbeništvo in geodezijo študenti precej časa preživijo na terenu. Med zanimivejšimi dejavnostmi je...

GRADBENIŠTVO
Članki
Članki Spoznajte sistem za ocenjevanje trajnostnih stavb, ki ga je razvila Evropska unija

Stroški ocenjevanja so pri sistemu Level(s) precej nižji kot pri preostalih do zdaj znanih komercialnih mednarodnih certifikacijskih...

GRADBENIŠTVO
Članki
Članki Slovenski gradbinci kamionov ne kupujejo glede na ceno, temveč …

V Sloveniji so lani prodali 159 novih tovornih vozil, prirejenih za potrebe gradbeništva in komunalnih storitev, letos jih bodo skoraj...

GRADBENIŠTVO
Nepremičninski inf
Nepremičninski informator Kako so ljubljanske nepremičnine v očeh tujih analitikov zanimive kot investicija za oddajanje

Slovenska prestolnica je po globalnih analizah povprečno mesto, če upoštevamo bruto letne donose stanovanjskih najemnin

GRADBENIŠTVO
Nepremičninski inf
Nepremičninski informator V kakšno davčno past lahko stopi občan, ki nepremičnino oddaja kot podjetnik pavšalist 1

Če nepremičnino oddajamo kot podjetnik pavšalist (normirani s. p.), je obdavčitev prihodkov iz oddajanja nepremičnin dosti nižja, kot...

GRADBENIŠTVO
Nepremičninski inf
Nepremičninski informator Skopje je naložbeno bolj zanimivo od Luksemburga

Rezultate analize o bruto letnih donosih vlaganj v nepremičnine v 83 mestih, ki jo je opravil spletni portal Global Property Guide, je...