Predstavljamo slovensko inženirko, ki na Švedskem vodi gradbišče 94 stanovanj Predstavljamo slovensko inženirko, ki na Švedskem vodi gradbišče 94 stanovanj Gradbena inženirka Maja Golubovič je bila ena izmed nominirank za inženirko leta 2018
Investicije v gradbeništvo se povečujejo, a še vedno niso na predkrizni ravni Investicije v gradbeništvo se povečujejo, a še vedno niso na predkrizni ravni Vrednost gradbenih del je novembra 2018 znašala 18,9 odstotka več kot leto prej
Tri različne uspešne zgodbe, ki so se začele na Fakulteti za gradbeništvo in geodezijo Tri različne uspešne zgodbe, ki so se začele na Fakulteti za gradbeništvo in geodezijo Predstavljamo tri uspešne zgodbe slovenskih inženirjev: eden je, lahko bi rekli, sam svoj gospod, saj vodi svoje podjetje, drugi pri enem izmed vodilnih slovenskih in avstrijskih projektantskih podjetij z najbolj modernimi informacijskimi rešitvami projektira zahtevne predore, tretji pa je doktoriral v ZDA in sodi med 40 najboljših geoprostorskih znanstvenikov, mlajših od 40 let
Oglasno sporočilo

Izredni prevozi terjajo veliko izkušenj in znanja

Čas branja: 2 min
17.02.2013  22:30
Ko je po cesti treba prepeljati tovor, ki s svojimi dimenzijami ali maso skupaj z vozilom presega zakonsko dovoljene omejitve običajnih cestnih prevozov, govorimo o izrednih prevozih.

Najpogostejše ovire pri prevozu tovora izrednih dimenzij so cestna in obcestna infrastruktura, zmogljivosti rečnih in morskih luk, pa tudi prevozne zmogljivosti, ki jih je treba vseskozi dopolnjevati in usklajevati glede na tovor in prevozno pot. Ovira je tudi pomanjkanje izkušenj in znanja, pa tudi zahtevna administracija pri pridobivanju dovoljenj.

comark-luka-koper-xx.1361127362.jpg.o.470px.jpg
Podjetje Comark s pomočjo partnerjev vsako leto opravi več sto prevozov izrednih dimenzij po javnih cestah v Sloveniji in tujini, pa tudi po železnici, rekah, morju in zraku.

Za vsak tak podvig je potrebno dovoljenje za izredni prevoz po javnih cestah, ki ga izda Direkcija Republike Slovenije za ceste (DRSC). Ta skupaj z dovoljenjem izvajalcu predpiše tudi splošne in za posamezni prevoz specifične pogoje, ki jih mora izvajalec izpolnjevati pri izvedbi prevoza. Osnovni pogoji so označba izrednega prevoza skladno s pravilnikom, določi se tudi število spremljevalnih vozil izrednega prevoza (po potrebi tudi policijsko spremstvo). Za težje in dimenzijsko večje tovore pa sta potrebna tudi potrdilo o pregledu presoje stabilnosti premostitvenih objektov in elaborat prometne ureditve.

Podjetje Comark s pomočjo partnerjev vsako leto opravi več sto prevozov izrednih dimenzij po javnih cestah v Sloveniji in tujini, pa tudi po železnici, rekah, morju in zraku. Da bi lahko uporabili vse vrste transporta, morajo imeti na voljo tako standardna prevozna sredstva kakor dostikrat specifična prevozna sredstva in opremo.

butala-klemen-xx.1361127362.jpg.o.470px.jpg
»Naši naročniki, dobavitelji in partnerji prihajajo z vsega sveta. Smo tudi člani prepoznavnega mednarodnega združenja za projektno logistiko,« pravi Klemen Butala, direktor podjetja Comark.

»Novembra lani smo organizirali izredni prevoz dveh 220-tonskih kosov za potrebe slovenske industrije. Tovor je potoval po kopnem do rečne luke v Nemčiji, po reki do Antwerpna, po morju do Luke Koper in po kopnem do Jesenic,« nam je pojasnil Klemen Butala, direktor podjetja Comark. Celotna kompozicija je bila sestavljena iz dveh vlečnih vozil in modularne prikolice z 22 osmi. Skupna dolžina je bila 56 metrov, skupna masa pa 356 ton. »Tu se lahko pohvalimo z odličnim sodelovanjem z ladjarjem, agentom, špediterji, Luko Koper, tujim podjetjem, ki je pripeljalo dovolj močna dvigala za razklad tovora, prevoznikom in njegovimi transportnimi zmogljivostmi, zahvalimo pa se lahko tudi vsem inštitucijam in posameznikom, ki so sodelovali pri organizaciji in izvedbi tako zahtevnega prevoza,« pravi sogovornik. Dodaja, da so za slovenskega naročnika opravili prevoz 120-tonskega zasuna iz Ljubljane do hidroelektrarne na reki Cetinji. Veliko transportov opravijo tudi po Evropi, Rusiji, ZDA, Kanadi in drugod. »Naši naročniki, dobavitelji in partnerji prihajajo z vsega sveta. Smo tudi člani prepoznavnega mednarodnega združenja za projektno logistiko,« pravi Butala.

Primeri

Najpogostejše dovoljene skupne dimenzije

  • Največja dovoljena dolžina za tovorno motorno in priklopno vozilo je 18,75 metra, za vlečno vozilo in polpriklopnik pa 16,50 metra.
  • Največja dovoljena širina za tovorna vozila z izotermno nadgradnjo je 2,60 metra, za vsa druga vozila pa 2,55 metra.
  • Največja dovoljena višina za vsa tovorna vozila je 4,20 metra. Slovenija je pri tem izjema, saj je drugod po Evropi omejitev štiri metre.
  • Največja dovoljena skupna masa kompozicije je 40 ton.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
GRADBENIŠTVO
Predstavljamo slovensko inženirko, ki na Švedskem vodi gradbišče 94 stanovanj

Gradbena inženirka Maja Golubovič je bila ena izmed nominirank za inženirko leta 2018

GRADBENIŠTVO
Poglejte, v kakšnem objektu Ljubljančani igrajo skvoš

V ljubljanskem Trajnostnem športnem centu Squashland je v petek potekal prvi amaterski turnir v squashu. Nismo ga obiskali toliko zaradi...

GRADBENIŠTVO
Nepremičnine
Nepremičnine Dva velika slovenska proizvajalca montažnih hiš iščeta tehnični kader in prodajalce

Lani smo že poročali o optimizmu, ki preveva slovenske proizvajalce montažnih hiš, zato smo jih vprašali, koliko novih delavcev so...

GRADBENIŠTVO
Članki
Članki Tri različne uspešne zgodbe, ki so se začele na Fakulteti za gradbeništvo in geodezijo

Predstavljamo tri uspešne zgodbe slovenskih inženirjev: eden je, lahko bi rekli, sam svoj gospod, saj vodi svoje podjetje, drugi pri enem...

GRADBENIŠTVO
Odprli so prijave za evropski magistrski študij informacijskega modeliranja zgradb (BIM A+)

Prijave za štipendije zbirajo do 31. januarja, sprejeli bodo 50 inženirjev gradbeništva in arhitekture ter strojne in elektroinženirje.

GRADBENIŠTVO
Malha nepremičninskih vprašanj in prgišče odgovorov 1

Slovenski trg stanovanjskih nepremičnin bo prihodnje leto precej odvisen od globalnih gospodarskih razmer