Nepremičnine
Oglasno sporočilo

Janezek ne more brati, ker ne more dihati

Kakovost zraka v šolah in vrtcih, ki nimajo urejenega prezračevanja, je praviloma skrb vzbujajoča. Dnevno se dogaja, da koncentracija ogljikovega dioksida nekajkratno presega še dovoljene meje. Če se otroci ne morejo koncentrirati, pogosto ni krivda v njih, ampak v slabi kakovosti zraka.
Avtor
17.02.2013 22:30
Čas branja: 1 min

Zmotno je prepričanje, da odpiranje oken med odmori zadostuje za vzdrževanje dobre kakovosti zraka v učilnicah, kajti za doseganje vsaj približno ustrezne kakovosti zraka bi morala biti vsa okna ves čas pouka odprta na nagib.

ekoaktiv.1361127495.jpg.o.470px.jpg
Ustrezno prezračevanje sodi med osnovne potrebe učencev, prav tako kot papir in svinčnik, pravijo v podjetju Ekoaktiv.

Učenci potrebujejo zrak

Ustrezno prezračevanje sodi med osnovne potrebe učencev, prav tako kot papir in svinčnik, pravijo v podjetju Ekoaktiv. To dokazuje tudi raziskava, ki jo je izvedlo ameriško združenje inženirjev za ogrevanje, hlajenje in klimatizacijo ASHRAE na eni od osnovnih šol na Danskem. V raziskavi so se osredotočili na iskanje odgovora, ali je mogoče trditi, da, tako rekoč, »Janezek ne more brati zato, ker ne more dihati«. Rezultati raziskave so pokazali, da je odgovor pritrdilen. Ustrezna temperatura in prezračevanje povečata sposobnosti učencev za 10 do 20 odstotkov, kar se je kazalo v večji hitrosti njihovega dela in zmanjšanem številu napak, ki so jih naredili.

Kakovost zraka v učilnicah

Koncentracija ogljikovega dioksida ima nesporen vpliv na zbranost ljudi. Kot so dejali v Ekoaktivu, že nad koncentracijo tisoč delcev na milijon (0,1 odstotka) počasi popušča sposobnost pomnjenja, nad vrednostjo 1.500 delcev na milijon, ki je meja še sprejemljive koncentracije, pa je to že res občutno. V neprezračevanih učilnicah povprečne koncentracije dosegajo vrednosti od dva do tri tisoč delcev na milijon, maksimalne izmerjene vrednosti pa sežejo tudi prek šest tisoč delcev na milijon.

Odpiranje oken med odmori kakovosti zraka ne more zagotoviti, stalno odprta okna na nagib pa pomenijo velike izgube energije, hkrati je zaradi hrupa iz okolice moten pouk. Rešitev prinašajo prezračevalni sistemi z rekuperacijo toplote. Primerna intenziteta prezračevanja za doseganje ustrezne kakovosti zraka znaša med 15 do 20 kubičnih metrov na uro za vsakega učenca.

Energijska učinkovitost prezračevalnih naprav

Kot so dejali v podjetju Ekoaktiv, naj stopnja rekuperacije toplote dosega vsaj 85 odstotkov, če želimo učinkovito zmanjšati toplotne izgube zaradi prezračevanja. Učinek je koristen tudi v poletnem času, saj preprečimo dotok vročega zunanjega zraka. K zmanjšanju toplotnih obremenitev v poletnem času lahko pripomoremo še z nočnim prezračevanjem prostorov, če tak način delovanja omogoča prezračevalna naprava. Pozimi je treba poskrbeti še za zaščito pred zmrzovanjem rekuperatorja, to je možno denimo z električnim ogrevanjem zraka pred vstopom v rekuperator.

Pri takšnih pogojih delovanja raba električne energije za prezračevanje učilnic z zaščito pred zmrzovanjem znaša približno sedem kilovatnih ur na kvadratni meter na leto, pravijo v Ekoaktivu, prihranki toplotne energije pa so lahko tudi nekajkrat večji.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.