Nepremičnine
Oglasno sporočilo

Imamo najboljše razmerje med ceno in kakovostjo

Intervju: Petar Burazin o uspešni zgodbi podjetja KiK
Avtor
14.12.2014 22:30
Čas branja: 3 min

Petar Burazin zaseda v družbi KiK mesto vodje prodaje v vseh državah, v katerih ima ta družba prodajane prostore, razen v Nemčiji. Z njim smo se pogovarjali o širitvi na Hrvaškem, poslovni filozofiji podjetja in tudi o njegovi karieri.

burazin-petar.1418583758.jpg
KiK ima trenutno v Evropi odprtih 3.200 trgovin, kjer dela več kot 21 tisoč zaposlenih. Vsako leto odpremo približno 200 novih trgovin.

Petar Burazin, vodja prodaje v vseh državah, v katerih ima ta KiK prodajane prostore, razen v Nemčiji

KiK je na hrvaškem trgu od septembra 2011. Kaj se je zgodilo od tedaj?

Prvega avgusta 2011 smo v Biogradu na Moru odprli prvo trgovino. Čez mesec dni smo po različnih krajih po vsej Hrvaški odprli pet novih prodajaln. Do konca leta 2011 smo načrtovali deset novih trgovin, vendar smo jih, polni entuziazma, odprli kar 20. To pomeni, da smo načrte presegli za sto odstotkov. Takrat smo poslušali, da kaj takega pred nami ni uspelo še nikomur. Do konca leta 2012 smo odprli še 41, lani pa še 54 novih trgovin, katerih površina je povprečno 560 kvadratnih metrov. Skupaj smo imeli tako 32.645 kvadratnih metrov površin. Leto 2014 bomo končali z 61 na novo odprtimi trgovinami in 330 zaposlenimi.

Kakšni bodo torej letošnji poslovni rezultati?

S ponosom lahko poudarim, da bomo letos pozitivno poslovali in presegli načrte. Tako je bilo tudi v vseh prejšnjih letih. Do danes smo v primerjavi z lani povečali prodajo za 10,5 odstotka, pri čemer ne upoštevamo učinkov širitve. Prodaja je presegla 33 milijonov evrov, čisti rezultat poslovanja pa smo več kot podvojili.

Kako KiK posluje v drugih državah ter kakšne so razlike in podobnosti s poslovanjem na Hrvaškem?

Čeprav so KiK ustanovili šele pred 20 leti, se pravi leta 1994, je postal družba z bogato poslovno tradicijo. Lepo je delati v ambicioznem in družbeno odgovornem podjetju, v katerem se prepletamo zaposleni iz vseh krajev sveta. Vsaka država prinese svoje posebnosti in v tem se pokaže čar mednarodnega poslovanja. Nerealno bi bilo reči, da razlik ni in da ni mogoče narediti primerjav, ne samo v Evropi, ampak tudi med območji v posameznih državah. Vendar pa vse povezujeta družbeno odgovorno poslovanje in močna identifikacija s skupnim podjetjem. Skupni so tudi cilji in težnje.

Kakšna je skrivnost uspeha KiKa?

Mogoče je stereotipno reči, da gre za pravilno razmerje med ceno in kakovostjo. Veste, kakovost se v našem segmentu, tudi med tekmeci, skoraj ne razlikuje. Razlika je le v ceni in načinu komunikacije. Navajam primer. Lahko predstavite le pet kosov izbrane majice. Osvetlite jo z modernimi svetili, vključite glasbo in uporabite vse dejavnike, ki vas lahko spodbudijo k razmišljanju, da je ta majica zadnji krik mode in jo preprosto morate imeti, čeprav se zavedate, da verjetno ne upravičuje razmerja med ceno in kakovostjo. Prav tako lahko predstavite 50 enakih majic in kupcu sporočite, da ob nakupu ne bo plačal glasbe, modernih svetilk, bleščečih predstavitvenih pultov, ampak le najnižjo možno maržo. Poleg prodaje je KiK zelo dejaven pri raznih družbenih, kulturnih in športnih dogodkih, prav tako ljudje podjetje prek medijev prepoznajo kot donatorja pomoči potrebnim. Vendar so največja skrivnost uspeha moji sodelavci, ki živijo zgodbo, imenovano KiK.

Kakšna je zgodovina družbe?

Prvo prodajalno KiK so leta 1994 odprli v Düsseldorfu. Po uspešnem zagonu poslovanja v Nemčiji se je KiK širil v Avstrijo, Slovenijo, Češko, na Madžarsko, v Slovaško, na Hrvaško, Poljsko in Nizozemsko. Tekstil pomeni 70 odstotkov našega prodajnega programa, poleg tega ponujamo tudi igrače, gospodinjske pripomočke, pisalni pribor in splošne potrebščine. KiK ima v Evropi odprtih 3.200 trgovin, kjer dela več kot 21 tisoč zaposlenih, vsako leto pa odpremo okoli 200 novih trgovin.

Kaj prihodnje leto načrtujete na Hrvaškem?

Prek družabnih medijev in drugih predstavitev ter novih prodajaln se bomo še približevali kupcem. Z novimi trgovinami odpiramo delovna mesta in večamo prodajo.

Kakšna je bila vaša kariera?

Po končanju študija prava na vseučilišču v Splitu in stažiranju pri mojem očetu, ki je odvetnik v Imotskem, sem se želel naučiti nemščine. Zato sem se odpravil v Nemčijo in se tam po nekaj tednih želel preizkusiti na novem področju. Želel sem ugotoviti, ali lahko dobim novo službo in kako se to doseže v tujini. Tako sem se zaposlil v münchenski agenciji Easy Mail, ki se ukvarja s tako imenovanim dialoškim marketingom. Prek njihovega oddelka proizvodnje sem z Nemci navezal prve stike, se intenzivno učil nemščine in meni popolnoma neznanega posla. Po letu in pol mi je šef sporočil, da bi z menoj rada govorila lastnica münchenske družbe Indian Summer, ki je imela v Aziji proizvodnjo modnih dodatkov. To je bila čudovita izkušnja, ki mi je odprla vrata v Evropo. Kot predstavnik za Evropo sem sodeloval z znanimi in priznanimi trgovskimi centri v Parizu, Londonu, Barceloni, Milanu in drugje. Po naključju sem začel delati za Lidl Hrvatska. Po usposabljanju v Avstriji sem bil eden izmed prvih vodilnih pri širitvi na Hrvaško. Po treh letih sem začel delati za družbo Aldi Süd, kjer sem bil »property director Croatia«. Razvijali smo strategijo in začeli vstopati na hrvaški trg, vendar so se strategije razvoja in širitve pozneje spremenile in širitev v naše kraje je bila ustavljena. Medtem so me obiskali kadrovski agenti in mi ponudili delo v družbi KiK, kjer sem začel delati kot vodja prodaje. Po letu dni sem napredoval na položaj direktorja KiKa Slovenija, kjer sem vodil deset tedaj odprtih trgovin. Za tem smo s sodelavci odprli prve trgovine tudi na Hrvaškem. Zgodba s KiKom tako traja že sedem let.

Kmalu boste prevzeli novo funkcijo.

Tako je. Pred časom so me postavili za vodjo prodaje v vseh državah v tujini, kar pomeni v vseh državah, razen v Nemčiji. Moje delovno mesto bo v centrali podjetja v nemškem Bönnu, od koder bom ob upoštevanju vseh regionalnih posebnosti nadzoroval prodajo, trženjske dejavnosti, prihodnji razvoj trgovin in optimizacijo ponudbe.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.