Nepremičnine

Preveč upogljiv za nosilce, odličen za strehe

Raba aluminija v gradbeništvu bo rasla sorazmerno manj kot v drugih panogah.

Podporniki obveščajo

FINANCE
Nepremičnine
Marles premierno predstavlja novo pritlično hišo Bonus
Nepremičnine
DAN ODPRTIH VRAT
NepremičninePodpornik projekta Marles premierno predstavlja novo pritlično hišo Bonus

V okolici Kranja si jo boste lahko ogledali na dnevu odprtih vrat

FINANCE
Nepremičnine
Marles vabi na prvi sejem inovativnih bivalnih rešitev
Nepremičnine
NepremičninePodpornik projekta Marles vabi na prvi sejem inovativnih bivalnih rešitev

Na treh različnih lokacijah bo od 23. do 25. marca 2023 na ogled pet različnih Marlesovih hiš, postavljenih na ključ.

FINANCE
Nepremičnine
Marles vabi na dan odprtih vrat v naselju DRENovo
FINANCE
Nepremičnine
Poletna šola fakultete za gradbeništvo in geodezijo
Avtor
avtor
05.10.2016 06:00
Čas branja: 2 min
Preveč upogljiv za nosilce, odličen za strehe
Ferrari World Abu Dhabi: največja streha na svetu, pokrita z aluminijastimi paneli.

Na svetu je bilo zgrajenih kar nekaj zanimivih objektov, kjer nosilno konstrukcijo sestavljajo aluminijasti nosilci. Trenutno največja streha na svetu, pokrita z aluminijastimi paneli (skupne površine 200 tisoč kvadratnih metrov), je na objektu Ferrari World Abu Dhabi. Nosilna konstrukcija je jeklena, kritina pa aluminijasta.

Med večjimi aluminijastimi konstrukcijami v Sloveniji je treba omeniti strehe rezervoarjev za tekočine z razponom do 60 metrov. V Luki Koper so pred nekaj meseci končali gradnjo rezervoarjev s takšnimi strehami razpona 42 metrov. Konstrukcije teh streh so sestavljene iz ekstrudiranih aluminijastih nosilcev, aluminijasta pločevina pa je uporabljena kot kritina. Strehe odlikuje izjemna lahkost, saj celotna teža takšne strehe, vključno s kritino, okvirno znaša 16 kilogramov na kvadratni meter.

Prednosti: Majhna teža, preprosta obdelava, korozijska odpornost

»Glavne prednosti aluminijevih zlitin so majhna teža, korozijska odpornost in preprosta obdelava,« pravi dr. Primož Može z ljubljanske fakultete za gradbeništvo in geodezijo. Ponavadi aluminijaste gradbene konstrukcije najdemo tam, kjer so poudarjene omenjene prednosti. Med takšne sodijo lahki okviri in palične konstrukcije, daljnovodni stebri, fasade, strehe in stavbno pohištvo.

Med aluminijaste konstrukcije, kjer je majhna teža pomembna zaradi prevoza, sodijo denimo gradbeni odri, opažni sistemi, premični mostovi, šotori, daljnovodni in antenski stebri za montažo na težko dostopnih območ­jih. Aluminijaste zlitine, ki se smejo uporabljati v konstrukcijske namene, odlikujeta tudi trdnost, primerljiva s konstrukcijskimi jekli običajne trdnosti, in visoka žilavost (uporaba pri nizkih temperaturah).

Slabosti v primerjavi z jeklom

»V primerjavi s konkurenčnim konstrukcijskim materialom, jeklom in nerjavečim jeklom, imajo aluminijaste zlitine tudi nekaj slabosti,« poudarja sogovornik. Med glavnimi so cena, ki je močno odvisna od cene legirnih elementov, trikrat nižji prožnostni modul, ki povečuje pomike in deformacije konstrukcij, ter visoka toplotna prevodnost, ki je okvirno desetkrat višja kot pri nerjavečem jeklu.

Med pomanjkljivosti sodijo tudi večji koeficient toplotne razteznosti, slabše lastnosti pri povišani temperaturi (požar) in varjenje, ki precej poslabša materialne lastnosti v bližini zvara.

Uporabe pri inženirskih projektih ni pričakovati

»Aluminijaste konstrukcije bodo gotovo obdržale prevlado na področjih, kjer prevladujejo zdaj, izjema bo morda le stavbno pohištvo, kjer ga že izpodrivajo bolj konkurenčni materiali,« pravi Može. Pri stavbnem pohištvu aluminij po sogovornikovih besedah zaradi visoke toplotne prevodnosti pogosto ustvarja toplotne mostove, kar povzroča izgubo energije in morebitno kondenzacijo vodne pare. Razširitve uporabe aluminija na nosilne konstrukcije stavb ali na inženirske objekte ni pričakovati, saj bo zaradi višje cene in slabših materialnih lastnosti, ki pomembno vplivajo na mehanski odziv konstrukcije, vedno ostal podrejen jeklu oziroma nerjavečemu jeklu.

Manjša sorazmerna rast porabe v gradbeništvu

Podatki mednarodnih organizacij kažejo podobno. Pregled po panogah pokaže, da se v Evropi v gradbeništvu uporabi približno 25 odstotkov aluminija. Do leta 2050 pa se napoveduje rast uporabe aluminija v Evropi, vendar se v gradbeništvu pričakuje manjši sorazmerni prirastek v primerjavi z drugimi panogami. Se bo pa tudi v gradbeništvu absolutna poraba povečala.

 

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Namesto da bi vzel lizing za avtomobil, sem raje vložil v zeleno obveznico

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Jeklarske vojne: Trumpove carine na uvoz jekla bi bile hud udarec za Evropo in Slovenijo
Finance
Janez Tomažič Jeklarske vojne: Trumpove carine na uvoz jekla bi bile hud udarec za Evropo in Slovenijo 7

Pogledali smo, kako bi uvedbo carin na jeklo in aluminij ter izdelke iz njiju, ki jih je napovedal ameriški predsednik Trump, čutili v Sloveniji in širše v EU

FINANCE
Nepremičnine
Vsi diplomanti ljubljanske fakultete za gradbeništvo in geodezijo lahko takoj dobijo službo
Nepremičnine
NepremičnineRedakcija Gradbeništvo Vsi diplomanti ljubljanske fakultete za gradbeništvo in geodezijo lahko takoj dobijo službo 36

»Danes lahko naši diplomanti izbirajo med ponujenimi delovnimi mesti in se zaposlijo takoj, ko opravijo diplomo,« pravi dr. Janko Logar, izredni profesor na Fakulteti za gradbeništvo in geodezijo Univerze v Ljubljani. Če se bodo uresničile načrtovane naložbe v infrastrukturo, bo še nekaj časa tako, saj je število študentov v višjih letnikih zelo majhno.

FINANCE
Transport in logistika
Svet delavcev Luke Koper zagotovil polno podporo upravi Dimitrija Zadela
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Svet delavcev Luke Koper zagotovil polno podporo upravi Dimitrija Zadela 1

Vsi smo na isti ladji, vsi plujemo v isto smer, pravi Mirko Slosar, predsednik sveta delavcev Luke Koper

FINANCE
Nepremičnine
Zakaj bodo lastniki malih sončnih elektrarn in toplotnih črpalk za elektriko plačevali več
PRO
Nepremičnine
GRADNJA IN BIVANJE
NepremičnineFinance PRO Zakaj bodo lastniki malih sončnih elektrarn in toplotnih črpalk za elektriko plačevali več (PRO)

Odgovor boste našli v tiskani tematski izdaji Gradnja in bivanje, ki si jo lahko na spletu preberete tudi v formatu PDF.

FINANCE
Transport in logistika
Akcija: Cerar povečuje koncesijsko območje Luke Koper
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Akcija: Cerar povečuje koncesijsko območje Luke Koper

Gre za območje v velikosti približno 15 tisoč kvadratnih metrov, na katerem bo Luka Koper lahko zgradila serminski vhod; do poletja napovedana še ena širitev območja

FINANCE
Transport in logistika
Se lahko ponovi vstaja v Luki Koper in kako napetosti vplivajo na ceno delnice
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Se lahko ponovi vstaja v Luki Koper in kako napetosti vplivajo na ceno delnice 3

Cena delnice Luke Koper je v zadnjem letu zrasla za 25 odstotkov, vlagatelji se ne vznemirjajo

FINANCE
Manager
Luko Koper povečali za 15 tisoč kvadratnih metrov
Manager
ManagerSabina Petrov Luko Koper povečali za 15 tisoč kvadratnih metrov

Po zamenjavi uprave Luke Koper vlada pospešuje aktivnosti v zvezi s pristaniščem; za začetek širitev koncesijskega območja Luke na območje serminskega vhoda.