Razvoj zemljišča, ki ga Raiffeisen Leasing zelo pospešeno trži, poteka tik ob novi, 2,4 kilometra dolgi državni cesti, ki bo končana predvidoma še konec tega leta. Investitorji bodo lahko kupili komunalno povsem opremljena zemljišča, ki so od letališča oddaljena okoli 500 metrov. Lokacija ima zelo dobre prometne povezave do avtoceste, od katere je oddaljena okoli dva kilometra in pol, z njo pa jo bo povezala že omenjena cesta. Sam dostop do povezovalne ceste bo urejen z rondojem, ki bo lokacijo povezoval tudi z letališko zgradbo in drugo infrastrukturo letališča.
Z novim OPPN do višje stopnje pozidave
Za to območje, imenovano OPPN L8, je trenutno v sprejemanju sprememba in dopolnitev občinskega podrobnega prostorskega načrta (OPPN), saj zdajšnji, leta 2009 sprejeti načrt, predvideva gradnjo outlet centra, vendar pa trenutno na tej in podobnih lokacijah ni nobenega povpraševanja za tovrstne projekte. »Z občino zgledno sodelujemo tako pri sprejemanju potrebnih predpisov kot pri aktivnostih za komunalno opremo tega zemljišča. Tako pričakujemo, da bomo formalni del končali do jeseni,« nam je povedala Sladjena Križaj, direktorica družbe Raiffeisen Leasing.
Poleg spremembe namembnosti bodo z novim občinskim podrobnim načrtom povečali izkoriščenost zemljišč s poenotenjem zazidljivosti. Faktor zazidljivosti se bo poenotil na 60 odstotkov, poenotili bodo dovoljeno maksimalno višino objektov in omejili zelene površine na deset odstotkov. Znotraj cone bodo zgradili celotno komunalno in gospodarsko infrastrukturo – ceste, vodovod, kanalizacijo oziroma malo komunalno čistilno napravo, javno razsvetljavo, elektriko, plin in telekomunikacije. Prva faza bo končana konec tega leta, druga pa v drugi polovici prihodnjega, ko bodo določila OPPN povsem jasna in ko bo izvedena komasacija na celotnem območju.
Raiffeisen Leasing je vlogo partnerja pri razvoju območja Airport Business Park zaupal podjetjem iz Skupine Ržišnik Perc, ki so v preteklosti že uspešno razvila in upravljajo referenčni poslovni coni v Šenčurju in Žirovnici. Podjetje Protim Ržišnik Perc arhitekti in inženirji skrbi za strokovno-tehnično stran razvoja projekta, vključno s spremembo OPPN in načrtovanjem infrastrukturnega omrežja.
Projekt so predstavili tudi v Münchnu
S tem se bodo prodajala izključno komunalno opremljena zemljišča z zagotovljenimi priključki na parcelah, pri čemer bodo investitorji plačali komunalni prispevek občini le za objekte, ki jih bodo gradili.
Projekt je jeseni 2016 Raiffeisen Leasing predstavil na največjem evropskem nepremičninskem sejmu Expo-real v Münchnu, kjer so poleg drugih svojih projektov predstavili aktualen projekt Airport Busines Park. »Za tuje vlagatelje in morebitne investitorje je naša lokacija in vizija njenega razvoja zelo zanimiva, zato smo na sejmu imeli kar nekaj obetavnih pogovorov s potencialnimi kupci. Med njimi so bila logistična podjetja ter podjetja z lahko proizvodnjo,« je še razložila Sladjena Križaj.
Cargo-partner kupil dobrih pet hektarjev veliko zemljišče
Prva večja kupoprodajna transakcija je že uresničena. Mednarodni logist Cargo-partner je od Raiffeisen Leasinga že odkupil skoraj 52 tisoč kvadratnih metrov veliko zemljišče, kjer bo zgradil distribucijsko-logistični center, ki bo zadovoljeval potrebe svojih podjetij v srednji in predvsem jugovzhodni regiji. V energijsko učinkoviti stavbi z nizkimi tekočimi stroški ter precej manjšimi izpusti ogljikovega dioksida v primerjavi s podobnimi objekti in pri gradnji katere bo les eden glavnih gradbenih materialov, bodo zagotavljali različne temperaturne pogoje in vlažnosti. V novem objektu, kjer bodo zaposlili okoli sto delavcev, bo prostora za okoli 45 tisoč paletnih mest za blago z visoko dodano vrednostjo, kot so zdravila, elektronika in deli za avtomobilsko industrijo. Ob tem bodo oddajali okoli dva tisoč kvadratnih metrov poslovnih prostorov.
Za to lokacijo so se po besedah direktorja slovenske podružnice skupine Cargo-partner Viktorja Kastelica odločili, ker pričakujejo razvoj območja ob Aerodromu Ljubljana. »Območja okoli letališča se bodo razvijala veliko hitreje kot doslej, tako v potniškem kot tudi tovornem prometu,« pravi Viktor Kastelic, ki ob tem poudarja tudi bližino Ljubljane, dober dostop do avtocestnega križa ter samo kakovost zemljišča.
Vsekakor pa bo to podjetje na območje pritegnilo tudi kakšnega drugega investitorja iz sorodne panoge. Logist Cargo-partner ima v regiji velik ugled in je lahko referenca za to lokacijo. Skupina Cargo-partner opravlja pomorske, letalske in cestne prevoze ter skladiščno manipulacijo in distribucijo. Skupina na leto ustvari okoli 700 milijonov evrov prihodkov. V Sloveniji podjetje posluje dobrih 20 let, lani pa so skupaj s sestrskim podjetjem ABC Air & Sea Cargo distribution ustvarili dobrih 30 milijonov evrov prometa in prepeljali okoli 55 tisoč pošiljk.