Nepremičnine
Komentar

Skačite z BIM

Po projekcijah združenja EU BIM Task Group lahko z digitalnim načrtovanjem stavb prihranimo vsaj deset odstotkov gradbenih stroškov. In če je evropski gradbeni trg vreden približno 1,2 trilijona evrov, bi s tem prihranili 120 milijard evrov.

Podporniki obveščajo

FINANCE
Nepremičnine
Marles premierno predstavlja novo pritlično hišo Bonus
Nepremičnine
DAN ODPRTIH VRAT
NepremičninePodpornik projekta Marles premierno predstavlja novo pritlično hišo Bonus

V okolici Kranja si jo boste lahko ogledali na dnevu odprtih vrat

FINANCE
Nepremičnine
Marles vabi na prvi sejem inovativnih bivalnih rešitev
Nepremičnine
NepremičninePodpornik projekta Marles vabi na prvi sejem inovativnih bivalnih rešitev

Na treh različnih lokacijah bo od 23. do 25. marca 2023 na ogled pet različnih Marlesovih hiš, postavljenih na ključ.

FINANCE
Nepremičnine
Marles vabi na dan odprtih vrat v naselju DRENovo
FINANCE
Nepremičnine
Poletna šola fakultete za gradbeništvo in geodezijo
18.04.2018 08:53
Dopolnjeno: 18.04.2018 08:55
Čas branja: 2 min

Kar pogosto obiskujem športne dogodke, vendar se ob skandiranju »Kdor ne skače, ni Slovenc!« držim čisto ob strani. Če je množici navijačev na tribuni in pred stadioni takšno skakanje všeč, je meni tuje in smešno. Usodno pa bi se lahko končal moj skok neke avgustovske noči leta 1987 s pomola na istrski plaži. Voda je bila plitva in sem močno podrsal po dnu, polnem ostrih skal. Če bi le za malenkost bolj strmoglavil, bi se lahko ubil ali postal tetraplegik. Odnesel sem jo tako, da je bilo moje telo od prsi do gležnjev ena sama živa rana, polna ježevih bodic. Sreča v nesreči je bila, da sem imel oblečene kopalke.

A v preplitvo vodo ne skačejo le divji in življenja polni mladeniči. Veliko podjetij se poda v različne projekte, ne da bi pri tem vnaprej predvidela vse okoliščine, ki jih lahko doletijo. Lahko rečemo, da skočijo v bazen, ne da bi pred tem preverili, ali je v njem voda. Gradbeniki niso nobena izjema.

»Ko je bila konstrukcija objekta končana, objekt pa pod streho, smo morali narediti na desetine prebojev v stene in strope, saj arhitekt in projektant strojnih inštalacij nista sodelovala,« mi je na nekem srečanju gradbenikov razlagal inženir, ki je bil vodja gradbišča. Odveč je pojasnjevati, da so z nekajdnevnim prebijanjem betona imeli dodatne stroške. Izjava je iztrgana iz konteksta, pogovarjala sva se o BIM. Omenjeni objekt so projektirali klasično. Vodja gradbišča mi je priznal, da če bi objekt projektirali v BIM, se to zagotovo ne bi zgodilo, saj so načrti vseh udeležencev zbrani v enem elektronskem dokumentu. Projektant strojnih inštalacij bi zagotovo opazil, da arhitekt ni predvidel prehodov za potrebne napeljave, zadevo bi uredili z miško, ne pa s pnevmatskimi kladivi, ko je bilo že vse postavljeno. Bilo mi je tudi rečeno, da se je gradbinec moral z naročnikom in projektantom prerekati o računu za izvedena dodatna dela, ki v projektu niso bila predvidena. Napaka je stala veliko časa, denarja in živcev.

Po projekcijah združenja EU BIM Task Group lahko z digitalnim načrtovanjem stavb prihranimo vsaj deset odstotkov gradbenih stroškov. In če je evropski gradbeni trg vreden približno 1,2 trilijona evrov, bi s tem skupaj prihranili 120 milijard evrov. Zato nekatere države, med katerimi je Velika Britanija, že zahtevajo, da se morajo vse javne stavbe projektirati v BIM.

In še slovenske številke. Lani je bilo v Sloveniji opravljenih za 1,9 milijarde evrov gradbenih del. Predpostavimo, da je ocena evropskega združenja BIM o vsaj desetodstotnem znižanju stroškov gradnje objektov, ki so digitalno projektirani, točna. To pomeni, da bi lahko prihranili 190 milijonov evrov. Gremo dalje. V Sloveniji je okoli 60 odstotkov gradbenih del opravljenih na javnih objektih, ki se financirajo iz proračuna. Davkoplačevalcem bi lani lahko tako prihranili 128 milijonov evrov. Zato lahko pozdravimo državno koordinacijo za akcijski načrt, da bodo morali biti vsi javni objekti projektirani v BIM. Vendar z eno lepotno napako. Do leta 2023, ko bo to začelo veljati, bomo izgubili več sto milijonov evrov.

Ne trdim, da je zdaj prevladujoče projektiranje skakanje v prazen bazen. So pa aneksi k sklenjenim pogodbam in izgubljeni milijoni hladen tuš za naročnike in ne nazadnje davkoplačevalce.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
(dieselgate) S tožbo nad Volkswagen tudi več tisoč Slovencev
Avto
AvtoAlbina Kenda (dieselgate) S tožbo nad Volkswagen tudi več tisoč Slovencev

V pomoč jim utegne biti danes objavljena odločitev kölnskega sodišča, da kupci vozil z nameščenimi odklopnimi napravami lahko odstopijo od prodajne pogodbe, tudi če so jim programsko opremo nadgradili

FINANCE
Avto
Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi
Avto
AvtoAlbina Kenda Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena pogajanja, zdaj pa, da pogajanja o združitvi že tečejo; kot je znano, je Renault stoodstotni lastnik novomeške tovarne avtomobilov Revoz

FINANCE
Avto
(Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu
Avto
AvtoAlbina Kenda (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred tem proti družbam Ford Motor, Fiat Chrysler Automobile, General Motors, Mercedes-Benz in Volkswagen

FINANCE
Nepremičnine
Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice
OGLAS
Nepremičnine
VARNA KOŠNJA
NepremičnineFinance PR Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice (OGLAS)

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

IZVOZNIKI
Novice
Če se udarijo Trump, Ši, Putin  in Merklova, bo bolelo nas vse
Izvozniki.si
NoviceAlbina Kenda Če se udarijo Trump, Ši, Putin in Merklova, bo bolelo nas vse 8

Slovenija v ZDA ali na Kitajsko proda malo, sta pa to, poleg Rusije, najpomembnejša partnerja za EU-28

FINANCE
Avto
Vse, kar  ste želeli vedeti o tožbi proti VW, pa niste imeli koga vprašati
Avto
AvtoAlbina Kenda Vse, kar ste želeli vedeti o tožbi proti VW, pa niste imeli koga vprašati

Poiskali smo odgovore na praktična vprašanja, potem ko je bila vložena tožba proti VW, v kateri odškodnino terja tudi 6.024 slovenskih kupcev

FINANCE
Članki
Kam pelje surovinski in valutni vlak smrti
Finance
FinanceJanez Tomažič Kam pelje surovinski in valutni vlak smrti 2

Negotovost ali kaj nas čaka po sobotnih napadih ZDA, Velike Britanije in Francije?

FINANCE
Nepremičnine
Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice
OGLAS
Nepremičnine
VARNA KOŠNJA
NepremičnineFinance PR Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice (OGLAS)

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.