Mariborska Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo (FGPA) 8. novembra organizira predstavitev svojih študijskih programov. Informacije bodo dijakom tretjih in četrtih letnikov srednjih šol podajali predstavniki posameznih kateder, ki so pripravili zanimive vsebine. S tem želijo dijake spodbuditi za izbiro študija gradbeništva, prometnega inženirstva ali arhitekture.
Predavatelji vseh študijskih smeri bodo poljudno in razumljivo predstavili zanimive primere. Na fakulteti stavijo na moderne gradbene pristope, predvsem na informacijske tehnologije in digitalizacijo, ki na velika vrata vstopata tudi v to panogo in radikalno spreminjajo delo gradbenih in prometnih inženirjev ter arhitektov.
Kako deluje most
Dijaki bodo lahko med drugim obremenjevali model lesenega mostu in merili vertikalne ter horizontalne pomike v konstrukciji. S tem bodo spoznali, kako lahko velikost mehanskih količin (deformacija, pomik, pospešek, sila…) izmerimo s spremembami električnih količin, kar je danes poleg optičnih meritev temelj sodobnih merilnih tehnologij.
S konzolo iz ogljikovih vlaken z merilnimi lističi za merjenje specifičnih deformacij, pospeškom in induktivnim merilnikom pomikov bodo spremljati njen odziv na dinamične obremenitve, izrisali potek odziva in naredili preproste analize. Prav tako bo na kratko prikazali nekaj primerov dobre prakse.
Stavba med potresom
Zelo zanimiv bo prikaz delovanja računalniško vodene potresne mize, ki jo je razvil njihov absolvent magistrskega študija. Nanjo je mogoče pritrditi do 150 kilogramov težke modele zgradb. Z njo lahko simulirajo realno gibanje tal, ki so jih zabeležil med znanimi katastrofalnimi potresi po svetu in pri tem merijo odziv modela objekta.
Navidezna resničnost
Na tej zanimivi predstavitvi bodo dijaki spoznali, kako z navidezno resničnostjo dodelamo in izboljšamo običajne načine vizualizacije. Poleg vizualizacij celotnega objekta, si lahko ogledamo posamezne dele, ki si jih študentje težje predstavljajo – postavitev armature, problematične stike v konstrukcijah, sestave sten, predstavitve zgodovinskih načinov gradnje za namene rekonstrukcije objektov. Navidezna resničnost je začrtana prihodnost in bo v kratkem nezamenljiva za običajne vizualizacije 3D modelov.
Informatika v gradbeništvu – BIM
Sodoben pristop obravnave gradbenih projektov imenujemo informacijsko modeliranje v gradbeništvu – BIM (Building Information Modeling). Študentje na FGPA osvojijo osnovna znanja iz BIM-pristopa, zato bodo na dogodku predstavili obravnavo gradbenega objekta, ki zajema BIM-modeliranje v sklopu redne pedagoške dejavnosti.
Kako brez napora izruvamo sidro iz betona
Prikazali in opisali bodo delovanje in namen opreme in naprav v Laboratoriju za preiskave materialov in konstrukcij ter demonstrirali najpogostejše preiskave tipičnih gradbenih materialov, kot so tlačni, natezni in upogibni preizkus. Dijaki bodo lahko v praksi spoznali uporabo vzvoda in hidravlične dvigalke za dvigovanje in premikanje težkih bremen. Preizkusili bodo lahko preprosto napravo, s katero lahko človek razvije silo do 300 kilonewtnov, s čimer lahko brez napora iz betona iztrga jekleno sidro premera 28 milimetrov in več.
Zakaj se sproži zemeljski plaz
Sledila bo predstavitev osnovnih fizikalnih lastnosti temeljnih tal, ki jih sestavljajo zemljine in kamnine. Zemljino sestavljajo trdi delci med katerimi so pore, ki so lahko zapolnjene z vodo in plinom. Dijaki bodo lahko sami izdelali model armirane zemljine ter spoznali princip sodelovanja geotekstila kot armature in zemljine. V tem sklopu bodo dijaki dobili tudi odgovore zakaj nastanejo zemeljski plazovi in ter katere fizikalne količine so odločujoče.
Z radarjem bodo merili hitrost
Študentom bodo na področju prometnega inženirstva najprej prikazali, kako merijo hitrosti in kaj je to kakovostna signalizacija. Udeleženci bodo za laserskim merilnikom izmerili hitrosti, preverili kakovost prometnih znakov in talne signalizacije. Fakultetna centra za prometne gradnje ter za prometno tehniko in varnost v prometu lahko med drugim simulirata opitost udeležencev v prometu, preverita kakovost prometne signalizacije, oprijemljivost in druge parametre voziščne konstrukcije.
Kako lahko Magna vpliva na promet
Za dijake so na primeru mariborskega prometnega omrežja pripravili prikaz računalniškega prometnega makro modela. Dijaki bodo poganjali predpripravljene scenarije ter opazovali simulirane spremembe zaradi novega mostu, obvoznice in spremembe omejitev hitrosti ter prometnih režimov. Vse bodo opazovali v različnih časovnih prerezih ob upoštevanju staranja prebivalstva in gospodarskih sprememb, kot je nova tovarna Magna v Hočah.
Zakaj je sosedova trava vedno bolj zelena
Tistim, ki jim je bližja arhitektura, bodo najprej predstavili pomen skiciranja. Nato bodo na konkretnem primeru izdelali načrt, kako urediti prostor, da bo primeren za bivanje. Dijaki bodo lahko za konec preizkusili sposobnost opazovanja in logičnega sklepanja pri odkrivanju zelenih površin mesta.